Home » Ekonomika » Online obchod i virtuálne predvádzanie vozidiel smart

Online obchod i virtuálne predvádzanie vozidiel smart

The smart online store allows the customer to buy a smart online on all media devices around the clock

The smart online store allows the customer to buy a smart online on all media devices around the clock

Značka mestskej mobility teraz ide opäť o krok ďalej: prvý raz možno najmenšie vozidlo z portfólia vozidiel divízie Mercedes-Benz Cars kúpiť na internete a dať si ho dodať až domov; okrem toho ho možno interaktívne virtuálne skúmať do posledných detailov.

Smart ako prvá automobilka na svete spája online obchod pre nové vozidlá s virtuálnou predvádzacou miestnosťou. Zákazníci v Taliansku môžu odteraz skúmať svoj smart dvadsaťštyri hodín denne na www.smartforstore.it a hneď si ho aj online kúpiť.

Online obchod začne najskôr na druhom najväčšom trhu smart Taliansko špeciálnou edíciou „red & the city“ modelov smart fortwo a smart forfour. Aby bol proces výberu a kúpy pre zákazníka čo najjednoduchší a čo najrýchlejší, smart ponúka predkonfigurované vozidlá špeciálnej edície. Možno si ich kúpiť kreditkou alebo bankovým prevodom, alebo cez finančné služby.

The home page of the smart online store Italy – the entrance to the digital buying experience

The home page of the smart online store Italy – the entrance to the digital buying experience

Online obchod je spojený s virtuálnou výstavnou sálou. Neobyčajné na tom je to, že nadšenci smart si môžu v reálnom čase 24 hodín denne a 7 dní v týždni virtuálne pozrieť špeciálnu edíciu z mnohých perspektív. Okrem toho sú po dohodnutí termínu k dispozícii aj produktoví špecialisti, takzvaní „personal shopper“. Ak si zákazník dohodne produktového špecialistu, ten ho za pomoci okuliarov s kamerou virtuálne usadí do vozidla a vysvetlí mu všetky jeho funkcie. Okrem toho možno v súvislosti s produktom kedykoľvek klásť otázky cez konverzáciu naživo alebo prostredníctvom e-mailu.

V prípade otázok počas celého procesu kúpy a dodania vozidla má okrem toho zákazník k dispozícii zákaznícke centrum Customer Contact Center prostredníctvom konverzácie naživo, telefónu a e-mailu. Cez všetky tieto kanály je tu tiež možnosť priamo dohodnúť termín skúšobnej jazdy v smarte – a to, samozrejme, u obchodníka podľa vlastného výberu.

Objednávanie online bolo navrhnuté tak, aby všetky kroky procesu boli pre zákazníka pohodlné. Návšteva zákazníka u autorizovaného obchodníka počas celého procesu kúpy už nie je viac potrebná ‒ zákazník si môže dokonca zvoliť miesto prevzatia vozidla podľa vlastného výberu. Online obchod dopĺňa doterajšie formáty predaja a završuje výstup smart ako inovatívnej značky. Obchodníkom naďalej prislúcha expedícia vozidla ako aj celá starostlivosť o zákazníka a riešenie servisu po predaji vozidla. Obchodníci smart v Taliansku ostanú aj v budúcnosti najdôležitejším styčným miestom pre zákazníkov pri všetkých aktivitách.

The showroom, which was created especially for the online store, allows the customer to view the “red & the city” car from multiple perspectives and virtually experience it

The showroom, which was created especially for the online store, allows the customer to view the “red & the city” car from multiple perspectives and virtually experience it

Smart rovnako ako Mercedes-Benz predajom cez internet cielene prispôsobuje svoju distribučnú organizáciu meniacim sa požiadavkám zákazníkov. Mercedes-Benz svojou predajnou a marketingovou stratégiou „Best Customer Experience“ s ponukami ušitými na mieru oslovuje ľudí v ich svete a stavia pritom vo väčšej miere na digitalizáciu svojich distribučných formátov. Cieľom je osloviť nové cieľové skupiny a naviazať na značku verných zákazníkov. V Hamburgu a vo Varšave prevádzkuje Mercedes-Benz online obchody s novými vozidlami už od roku 2013.

Smart okrem predaja online využíva v stále rastúcej miere online médiá, napríklad sociálne siete: na jar roku 2014 informovala značka smart v Číne cez WeChat (čínsky WhatsApp) približne 600 miliónov používateľov o špeciálnom modeli. V priebehu troch minút si záujemcovia online objednali 388 vozidiel limitovanej série, špeciálny model sa tak okamžite vypredal. Značka smart využíva v Číne aj iné sociálne kontakty ako Weibo (alternatíva Twitteru) und Taobao (alternatíva ebay).

Značka smart je medzičasom zastúpená na 46 trhoch na celom svete. Taliansko je po Nemecku v súčasnosti druhým najväčším odbytovým trhom pre smart, v ktorom sa predaj v novembri podarilo zväčšiť o viac ako polovicu.

Zdieľajte naShare on FacebookTweet about this on Twitter