Mini Countryman
V celej 57-ročnej histórii automobilky nemalo Mini v ponuke tak veľký a praktický automobil, aký aktuálne prichádza na trh. Nové Mini Countryman bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Los Angels.
Prvé automobily novinky Countryman prídu k zákazníkom až vo februári budúceho roka, avšak svetovú premiéru si tento typ odbudne 18. novembra na autosalóne v Los Angels. Novinka s názvom Countryman je pritom s prestávkami na trhu už od 60-tych rokov minulého storočia.
Mini Countryman bude možno rozpoznať podľa dizajnových prvkov automobilky. Karoséria je opticky rozdelená na tri časti: strechu, oblasť okien a samotnú karosériu. Ďalšími známymi detailmi sú vertikálne orientované zadné reflektory alebo šesťuholníková maska chladiča.
Novinkou, po prvýkrát použitou pri type Mini Countryman, sú LED reflektory s obvodovým kruhom pre denné svietenie. Tie sú dostupné za príplatok, v sériovej výbave plnia funkciu denného svietenia parkovacie reflektory umiestnené v prednom nárazníku.
V interiéri reprezentuje novinku väčší vnútorný priestor voči predchodcovi, uhladenejšia atmosféra a moderný displej. Viac miesta v oblasti hlavy a ramien získal vodič a vedľa neho sediaci spolucesujúci. V zadnej časti sú 3 plnohodnotné miesta na sedenie.
Na začiatku predaja budú k dispozícii 2 zážihové a 1 vznetový motor. Základom bude trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 100 kW. Výkonnejším derivátom bude dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 141 kW.
Vznetový zástupca so zdvihovým objemom 2,0 litra a 4 valcami bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia ponúkne 110 kW, silnejšia 140 kW a krútiaci moment 400 Nm.
V ponuke bude tiež plug-in hybridná verzia, ktorá kombinuje trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 100 kW so synchrónnym elektromotorom a výkonom 65 kW.
Výkon sústavy je 165 kW a krútiaci moment 385 Nm. V sériovej výbave sú 6-stupňové ručne ovládané alebo 8-stupňové automatické prevodovky. Všetky pohonné jednotky sú voči predchodcovi výkonnejšie a úspornejšie.
Hybridná verzia dokáže jazdiť na elektrickú energiu až do rýchlosti 125 km/h. Normovaná spotreba je s plne nabitým akumulátorom 2,1 l/100 km. K dispozícii budú najnovšie technológie ako napríklad Head-Up displej alebo parkovací asistenčný systém.
Miloslav Mihalik