Predaj SEAT dosiahol najvyššiu úroveň od roku 2001
SEAT ukončil prvý polrok 2017 s najlepším výsledkom predaja od roku 2001. Celosvetový predaj značky vzrástol o 13,7 % oproti rovnakému obdobiu roka 2016 a dosiahol 246 500 vozidiel (2016: 216 800), čo je viac približne o 30 000 kusov. V júni SEAT predal 45 200 automobilov, čo predstavuje nárast o 12,6 % oproti rovnakému mesiacu roka 2016 (40 100 automobilov).
Ako povedal Wayne Griffiths, člen predstavenstva SEAT, S.A pre marketing a predaj: „V prvom polroku 2017 sme dosiahli najväčší predaj za obdobie uplynulých 16 rokov. Pokračujeme dvojciferným percentuálnym prírastkom a etablovali sme sa ako najrýchlejšie rastúca značka v Európe. Náš rast je založený na dobrom predaji na mnohých trhoch, kde sa začínajú prejavovať prvé výsledky najväčšej produktovej ofenzívy v našej histórii, odštartovanej v roku 2016 typom Ateca a pokračujúcej začiatkom tohto roka modernizovaným radom Leon. Sme si istí, že novými typmi Ibiza a Ateca bude tento pozitívny vývoj pokračovať.“
Predaj značky SEAT vzrástol v prvom polroku vďaka vynikajúcim výsledkom vo veľkých európskych štátoch, v ktorých za zväčšil o dvojciferné percentuálne hodnoty. Najväčší prírastok bol na domácom trhu v Španielsku, kde sa predalo 54 100 automobilov (+21,2 %). Na druhom mieste nasledovalo Nemecko so 48 600 predanými automobilmi SEAT (+10,2 %) a na treťom mieste Veľká Británia (29 500 kusov; +20,5 %). Aj Francúzsko (13 300; +18,2 %) a Taliansko (10 500; +14,6 %) sú medzi štátmi, kde predaj medziročne vzrástol o viac ako 10 %.
Rakúsko a Švajčiarsko sú ďalšie dva západoeurópske trhy, ktoré prispeli k pozitívnemu predaju značky SEAT. V Rakúsku predaj vzrástol o 23,1 % (9500 vozidiel), pričom vo Švajčiarsku dosiahol percentuálny rast zvlášť veľkú hodnotu 52,3 % (5300 vozidiel). V obidvoch štátoch SEAT patrí medzi najpredávanejšie značky. Rast predaja bolo možné vidieť aj v iných regiónoch sveta. Piatym najväčším globálnym trhom značky SEAT je Mexiko (12 900 vozidiel; +6,4 %); Turecko je šieste (11 300 kusov; +0,5 %); Poľsko deviate (6000 automobilov; +22,3 %) a Izrael postúpil do top ten najväčších trhov (5500 vozidiel; +5,4 %).
SEAT začal prvý polrok 2017 modernizovaným radom Leon, ktorý je najobľúbenejším typom značky a začal sa predávať už v januári. V rámci najväčšej produktovej ofenzívy značky SEAT v histórii bola v prvom polroku predstavená Ibiza piatej generácie a teraz je vo fáze plného štartu predaja. Populárne SUV Ateca dostalo novú verziu vybavenia FR a nakoniec 26. júna mal svetovú premiéru nový kompaktný crossover Arona, ktorý sa začne predávať v štvrtom štvrťroku. V roku 2018 ponuku SUV značky SEAT doplní tretí typ, situovaný nad typom Ateca, ktorý bude môcť byť na želanie vybavený až siedmimi sedadlami.
-st-