Nová generácia Mercedesu G
V júni sa začne dodávať nová generácia typu Mercedes-Benz G, ktorá je v teréne výkonnejšia a na ceste výrazne agilnejšia, dynamickejšia a komfortnejšia ako jej predchodca. Má nový podvozok, elektromechanické riadenie, päť jazdných programov DYNAMIC SELECT, tri stopercentné uzávierky diferenciálu a aj v súčinnosti s ich zapájaním samočinne fungujúci Režim G ako aj terénnu redukciu. Či už mimo spevnenej cesty alebo na nej, terénna trieda G má zákazníkov presvedčiť výkonnosťou, modernými asistenčnými systémami, vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a bezpečnosťou za všetkých podmienok používania.
Nová trieda G so zlepšenými parametrami (okrem iného o 53 mm dlhšia, o 121 mm širšia, so svetlou výškou medzi nápravami 241 mm, brodivosťou 70 cm) si zachová ikonické prvky a jedinečné funkcie pri zdokonalení viacerých vlastností, vrátane väčšej tuhosti vozidla a spojov medzi podvozkom a hnacím ústrojenstvom s rebrinovým rámom. Predná náprava má nezávislé zavesenie kolies, tuhá zadná náprava je na rozdiel od predchodcu vedená štyrmi pozdĺžnymi ramenami na každej strane a jednou panhardskou tyčou, čo ešte viac zlepšuje bežný cestný komfort. Trieda G poskytuje väčší vnútorný priestor a ponúkne množstvo nových funkcií ako reflektory s technikou so svetelnými diódami či rozšírené asistenčné systémy pre vodiča.
Klasický exteriér novej triedy G sa zrkadlovo premieta do interpretácie jej moderného interiéru z ušľachtilých materiálov, vyhotoveného s veľkou remeselnou starostlivosťou. Mimoriadne prehľadná prístrojová doska s úplne novým vzhľadom sériovo obsahuje nadčasové analógové tubusy okrúhlych prístrojov. Na želanie je ako združený prístroj použitý veľký displej s virtuálnymi prístrojmi v priamom zornom poli vodiča, ako aj centrálny displej nad stredovou konzolou. Zadné sedadlá sú sklápateľné a sériovo vybavené množstvom komfortných funkcií. Exkluzívnosť vozidla môže zlepšiť interiér Exklusiv plus s kožou na vnútornom obložení dverí.
Uvádzací model G 500 (kombinovaná spotreba paliva: 11,1 l/100 km) energicky poháňa 4-litrový zážihový biturbo motor V8 (310 kW; 610 Nm) kombinovaný so špeciálne nastavenou novou automatickou prevodovkou s meničom 9G-TRONIC. Nová trieda G sa začne dodávať v júni.
[easy_image_gallery gallery=“299″]