McLaren 675LT Spider

mcl22_56791cd2ca549_resizeBritskú automobilku McLaren u nás poznáme najmä z jej pôsobenia v pretekoch Formuly 1, podstatne menej poznáme jej „civilné“ vozidlá pre cestnú premávku. Vlaňajší rok bol pre túto značku úspešný, minimálne podľa počtu nových modelov, ktoré predstavila. Bolo ich až päť. Posledným bola limitovaná (500-kusová) edícia roadstera 675LT. Ešte ju ani nezačali vyrábať, ale keď začiatkom decembra vedenie automobilky oznámilo prijímanie objednávok na tento model, do Vianoc mali záväzné objednávky na celú sériu.

mcl80_56791cd353312_resizeZákazníci začnú dostávať doteraz najvýkonnejšieho člena rodiny McLaren Super Series s otvorenou karosériou v lete tohho roka. Zatiaľ si môžu študovať optimánu stopu pri prejazde zákrut podľa videa. Na ňom je za volantom „ich vozidla“ Bruno Senna.
McLaren 675LT Spider má „suchú“ hmotnosť 1270 kg, len o 40 kg väčšiu ako model 675LT Coupé, z ktorého je verzia s otvorenou karosériou odvodená. Rozdelenie hmotnosti medzi nápravami je 42:58 v prospech zadnej poháňanej nápravy.

mcl41_56791cd325892_resizeRoadster je 4546 mm dlhý, 2095 mm široký a 1192 mm vysoký. Má kované diskové kolesá z ľahkej zliatiny, vpredu majú priemer 19 palcov, vzadu 20 palcov. Na nich sú „semislickové“ pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Diskové kolesá majú štandardne 10-lúčový dizajn, na výber sú však aj 20 alebo 5-lúčové. Paleta farby laku karosérie pre kupé obsahuje bielu, červenú, zelenú a sivú, pre roadster pribudla nová „zlatá“ Solis, názov je odvodený od latinského pomenovania Slnka.
McLaren 675LT Spider má, rovnako ako kupé, výrazný „splitter“ predného nárazníka z karbónu, roztiahnutý až za rovinu predných blatníkov, aby bol aerodynamický prítlak na kolesá prednej nápravy dostatočne veľký. Výraznejšie, nízkopoložené prahy nemajú len estetickú úlohu. Prispievajú k vhodnému usmerneniu chladiaceho vzduchu ku kotúčovým brzdám zadných kolies. Veľké nasávacie otvory v zadných blatníkoch privádzajú vzduch k bočným chladičom motora. Pohľad na hornú časť motora, umiestneného takmer až nad zadnou nápravou, umožňuje priehľadná časť krytu z polykarbonátu. Pri pohľade na zadnú časť nemožno prehliadnuť koncovky výfuku z titánu a hore aktívne prítlačné krídlo. To je o 50 % väčšie ako na McLarene 650S, od ktorého odvodili najprv kupé 675LT a od neho zase Spider.

mcl23_56791cd2e7df7_resizeInteriér možno prekryť skladacou strechou, s ktorou možno manipulovať do rýchlosti 30 km/h. Aj v interiéri je hodne karbónu, teda prvkov z laminátu vystuženého uhlíkovými vláknami. A neslúžia len ako dekorácia. Z ľahkého, ale pevného karbónu sú vyrobené aj kostry sedadiel, potiahnuté kvalitnou kožou. Vozidlo sa štandardne nedodáva s klimatizáciou. Komu neprekáža, že hmotnosť jeho vozidla vzrastie o 16 kg, môže si klimatizáciu za príplatok objednať.

Zadné kolesá roztáča cez 7-stupňovú automatickú prevodovku zážihový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Má zdvihový objem 3799 cm3, dosahuje najväčší výkon 496 kW pri 7100 otáčkach za minútu a krútiaci moment 700 Nm v rozsahu otáčok 5000 až 6500 za minútu. Aby zadné kolesá pri prudkom rozjazde zbytočne nepreklzovali a nezhoršovali tak zrýchľovanie vozidla, krútiaci moment pri zaradenom prvom prevodovom stupni riadiaca jednotka obmedzuje „len“ na 600 Nm.

McLaren 675LT Spider zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, z 0 na 200 km/h za 8,1 s a dosahuje najväčšiu rýchlosť 326 km/h. Jeho cena vo Veľkej Británii je 285 450 libier, čo je približne 388 800 eur.

-mn-

VIDEÁ:

 

Prejsť na začiatok