Groupe Renault rástla tretí rok po sebe

V roku 2015 narástol počet zaregistrovaných vozidiel Groupe Renault o 3,3 % (osobné vozidlá a ľahké úžitkové vozidlá), čo je v konečnom dôsledku viac ako 2.8 milióna vozidiel, a to na trhu, ktorý rástol o 1,6 %. Tretí úspešný rok po sebe umožnil spoločnosti dosiahnuť nový rekord. Celosvetový podiel spoločnosti na trhu tak tvorí 3,2 %. Značka Renault zostáva francúzskou jednotkou na celosvetovom trhu a značka Dacia dosiahla nový rekord v predajoch.

Groupe Renault ťaží z rozmachu európskeho trhu vozidiel (+9,4 %), dosahuje nárast registrácií o 10,2 % na 1 613 499 vozidiel, s podielom na trhu 10,1 %. Renault je v Európe lídrom na trhu elektrických vozidiel a už 18-ty rok po sebe je lídrom v predaji ľahkých úžitkových vozidiel.

Mimo Európy si Renault udržal postavenie, okrem Ruska a Latinskej Ameriky, kde prepukla ekonomická kríza. Rekordný podiel dosiahol Renault v Afrike, na Blízkom východe, v Indii a euroázijských regiónoch.

NOVÉ PRUDOKTY SÚ V EURÓPE ÚSPEŠNÉ

Podiel na trhu Groupe Renault v Európe s osobnými a ľahkými úžitkovými vozidlami vzrástol na 10,1 % so zväčšeným počtom registrácií 10,2 % na 1 613 499 vozidiel. Spoločnosť zväčšila predaje vo všetkých krajinách Európy. Predaje výnimočne silne vzrástli v Španielsku (+22,3 %), vo Veľkej Británii (+17,7 %) a v Taliansku (+18 %) s rekordným podielom na trhu 9,1 %.

Rok 2015 je ďalším rokom rastu značky Renault – stala sa najrýchlejšie rastúcou značkou v roku 2015. S počtom registrácií 1 238 711 (+12,3 %) dosiahol Renault podiel na trhu 7,8 %. Na porovnanie, v roku 2014 to bolo 7,6 %, v roku 2012 7,4 %. Pri kombinácii všetkých segmentov zostáva typ Clio najpredávanejším vozidlom.

Na trhu s osobnými vozidlami (+11,1 % na 969 508 vozidiel) si Renault udržal vedúcu pozíciu predovštkým s mestskými vozidlami (segment A+B), a to vďaka úspechu typov Clio a Captur. Tie sú lidrami segmentu s počtom registrácií 194 703 (23,7 % segmentu).

Novinky roka 2015 zaznamenali veľký dopyt: typu Renault Kadjar sa predalo už 49 016 a počet registrácií typu Nový Espace bol 20 930. To je trikrát viac ako počet registrácií predošlej verzie za rovnakú periódu v roku 2014.

Na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami si Renault udržal vedúcu pozíciu už 18-ty rok po sebe s počtom registrácií 269 203 (+16,9 %), čo znamená nárast na trhu o 0,7 %.

Desať rokov po obnovení značky Dacia dosiahla značka v Európe nárast registrácií o 3,6 % na rekordných 374 458 vozidiel.

Renault je lídrom v Európe na trhu s elektrickými vozidlami. Predaje spoločnosti rástli rýchlo (+49 %) na 23 086 vozidiel, nerátajúc typ Twizy. Typ ZOE sa stal lídrom na trhu osobných vozidiel s počtom registrácií 18 453 (+68 %).

Vo Francúzsku Renault posilnil svoju pozíciu vedúcej značky a typ Clio sa stal najpredávanejším vozidlom už šiesty rok po sebe. Typy Clio, Captur, Twingo a Espace sú lídrami vo svojich trhových segmentoch, Tak isto sú lídrami svojich segmentov úžitkové vozidlá Trafic, Master a Kangoo. Elektrické vozidlo ZOE drží 60-percentný podiel na trhu s elektromobilmi.

NA MEDZINÁRODNEJ ÚROVNI ZOSTÁVA GROUPE RENAULT STABILNÁ

Na medzinárodnej úrovni, s výnimkou krajín so zlou ekonomickou situáciou, zostáva Groupe Renault stabilná, v niektorých dokonca posilnila svoju pozíciu.

V Euroázii podiel na trhu spoločnosti stúpol o 1,6 % na celkových 11,9 %, a to aj vďaka narastajúcim predajom v Turecku (­+21,7 %­), kde bol dosiahnutý rekord predajnosti. Tento rast zmiernil dôsledky ekonomickej krízy v Rusku, kde trh padol o 35 % a registrácie Groupe Renault klesli o 38,1 %. Trhový podiel sa zastabilizoval na úrovni 7,5 %.

V Afrike, Blízkom východe a Indii stúpli registrácie Group Renault približne o 17 %, s podielom na trhu 4,5 % (+0,7 percenta). Spoločnosť vlastní viac ako jednu tretinu trhu v severnej Afrike. V Alžírsku spoločnosť dosiahla rekordný trhový podiel (35,6 %) s medziročným nárastom 8,7 %, a to vďaka lokálnej výrobe v Oráne. V Maroku, kde sú Dacia a Renault lídrom a číslom dva, stúpli registrácie o 11,5 %. Trhový podiel spoločnosti bol tak viac ako 38,2 % (+1,2 percenta).

V Egypte, druhom najväčšom trhu v Afrike, stúpli predaje o 73,8 % a podiel na trhu dosiahol 7,5 % (+3,4 percenta).

V Indii Renault zostáva vedúcou európskou automobilkou so zväčšenými predajmi o 20,1 %. Typ Kwid mal veľmi dobrý štart a spoločnosť od jeho predstavenia v septembri eviduje 80 000 objednávok.

V Amerike (355 151 registrácií, pokles o 14,8 %) spoločnosť vydržala ekonomické komplikácie s podielom na   trhu 6,3 % (-0,1 percenta). V Brazílii, ktorá je druhým najväčším trhom Groupe Renault, podiel na trhu stúpol o 0,2 % na konečných 7,3 % – v krajine, kde trh klesol o 25,5 %. V Argentíne registrácie klesli o 6,5 %, ale v poslednej štvrtine roka bol podiel na trhu 14,7 %. V Kolumbii Renault dosiahol nový trhový podiel 18,6 %, ktorý je väčší o 2 percentá.

Typ Duster Oroch pick-up, predstavený na konci roka, dosiahol druhú priečku vo svojom segmente v Brazílii. Renault rozširuje svoje pôsobisko aj v tomto segmente a s novým pick-upom očakáva úspech.

V regióne Ázia a Pacifik, po signifikantnom náraste v roku 2014, sa v roku 2015 situácia stabilizovala. A to najmä vďaka úrovni predaja na najväčšom trhu regiónu, v Kórei. V Číne bolo prioritou uvedenie na trh čínskej verzie typu Kadjar. Bude to prvé vozidlo lokálne vyrábané automobilkou Dongfeng.

PERSPEKTÍVA PREDAJA GROUPE RENAULT V ROKU 2016

V roku 2016 je očakávaný nárast celosvetové trhu o 1 až 2 % v porovnaní s rokom 2015. V Európe sa očakáva nárast o 2 %, vo Francúzsku taktiež o 2 %.

Čo sa týka medzinárodnej úrovne, na trhoch v Brazílii a Rusku sa očakáva ďalší pokles o 6 %, respektíve až o 12 %. Naopak, v Číne (+4 až 5 %) a v Indii (+8 %) sa očakáva nárast podielu.

S týmito podmienkami a najmä s produkčným plánom na tento rok Groupe Renault očakáva:

  • Nárast predajnosti celosvetovo
  • Posilnenie značky Renault v Európe
  • Nárast v každom z piatich regiónov spoločnosti.
Predaje spoločnosti podľa regiónov, osobné vozidlá (PV) + ľahké úžitkové vozidlá (LCV)  
Predaje – koniec decembra
2015 2014 %

zmena

Francúzsko 607 173 577 606 5,1 %
Európa* (okrem Francúzska) 1 006 326 887 179 13,4 %
Spolu Francúzsko + Európa 1 613 499 1 464 785 10,2 %
Afrika, Blízky východ, India 359, 858 307, 927 16.9%
Eurázia 356, 216 389, 704 -8.6%
Amerika 355, 151 416, 914 -14.8%
Východná Ázia 116, 868 133, 197 -12.3%
Spolu bez Francúzsko + Európa 1, 188, 093 1, 247, 742 -4.8%
Svet 2, 801, 592 2, 712, 527 3.3%
* Europe = Európska únia, Island, Nórsko a Švajčiarsko

 

Celkové predaje podľa značiek  
Predaje – koniec decembra
2015 2014 %

zmena

RENAULT
PC 1, 822, 965 1, 811, 443 0.6%
LCV 347, 679 307, 582 13.0%
PC + LCV 2, 170, 644 2, 119, 025 2.4%
RENAULT SAMSUNG MOTORS
PC 80, 028 82, 123 -2.6%
DACIA
PC 511, 510 474, 623 7.8%
LCV 39, 410 36, 756 7.2%
PC + LCV 550, 920 511, 379 7.7%
GROUPE RENAULT
PC 2, 414, 503 2, 368, 189 2.0%
LCV 387, 089 344, 338 12.4%
PC + LCV 2, 801, 592 2, 712, 527 3.3%

 

15 hlavných trhov Groupe Renault 2015
    Predaj 2015* Trhový podiel PC+LCV 2015
(vozidlá) (% )
1 FRANCÚZSKO 607, 173 26.4
2 BRAZÍLIA 181, 504 7.3
3 NEMECKO 177, 787 5.2
4 TURECKO 162, 175 16.8
5 ŠPANIELSKO 156, 108 13.1
6 TALIANSKO 154, 730 9.1
7 VEĽKÁ BRITÁNIA 128, 269 4.3
8 RUSKO 120, 411 7.5
9 ALŽÍRSKO 90, 182 35.6
10 BELGICKO+LUXEMBRUG 82, 374 13.3
11 JUŽNÁ KÓREA 80, 017 4.4
12 ARGENTÍNA 79, 383 12.7
13 INDIA 53, 848 1.7
14 IRÁN 51, 500 4.8
15 MAROKO 50, 369 38.2
*Číselné údaje viazané na koniec decembra, vynímajúc typ Twizy

 

Prejsť na začiatok