Groupe Renault rástla tretí rok po sebe
V roku 2015 narástol počet zaregistrovaných vozidiel Groupe Renault o 3,3 % (osobné vozidlá a ľahké úžitkové vozidlá), čo je v konečnom dôsledku viac ako 2.8 milióna vozidiel, a to na trhu, ktorý rástol o 1,6 %. Tretí úspešný rok po sebe umožnil spoločnosti dosiahnuť nový rekord. Celosvetový podiel spoločnosti na trhu tak tvorí 3,2 %. Značka Renault zostáva francúzskou jednotkou na celosvetovom trhu a značka Dacia dosiahla nový rekord v predajoch.
Groupe Renault ťaží z rozmachu európskeho trhu vozidiel (+9,4 %), dosahuje nárast registrácií o 10,2 % na 1 613 499 vozidiel, s podielom na trhu 10,1 %. Renault je v Európe lídrom na trhu elektrických vozidiel a už 18-ty rok po sebe je lídrom v predaji ľahkých úžitkových vozidiel.
Mimo Európy si Renault udržal postavenie, okrem Ruska a Latinskej Ameriky, kde prepukla ekonomická kríza. Rekordný podiel dosiahol Renault v Afrike, na Blízkom východe, v Indii a euroázijských regiónoch.
NOVÉ PRUDOKTY SÚ V EURÓPE ÚSPEŠNÉ
Podiel na trhu Groupe Renault v Európe s osobnými a ľahkými úžitkovými vozidlami vzrástol na 10,1 % so zväčšeným počtom registrácií 10,2 % na 1 613 499 vozidiel. Spoločnosť zväčšila predaje vo všetkých krajinách Európy. Predaje výnimočne silne vzrástli v Španielsku (+22,3 %), vo Veľkej Británii (+17,7 %) a v Taliansku (+18 %) s rekordným podielom na trhu 9,1 %.
Rok 2015 je ďalším rokom rastu značky Renault – stala sa najrýchlejšie rastúcou značkou v roku 2015. S počtom registrácií 1 238 711 (+12,3 %) dosiahol Renault podiel na trhu 7,8 %. Na porovnanie, v roku 2014 to bolo 7,6 %, v roku 2012 7,4 %. Pri kombinácii všetkých segmentov zostáva typ Clio najpredávanejším vozidlom.
Na trhu s osobnými vozidlami (+11,1 % na 969 508 vozidiel) si Renault udržal vedúcu pozíciu predovštkým s mestskými vozidlami (segment A+B), a to vďaka úspechu typov Clio a Captur. Tie sú lidrami segmentu s počtom registrácií 194 703 (23,7 % segmentu).
Novinky roka 2015 zaznamenali veľký dopyt: typu Renault Kadjar sa predalo už 49 016 a počet registrácií typu Nový Espace bol 20 930. To je trikrát viac ako počet registrácií predošlej verzie za rovnakú periódu v roku 2014.
Na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami si Renault udržal vedúcu pozíciu už 18-ty rok po sebe s počtom registrácií 269 203 (+16,9 %), čo znamená nárast na trhu o 0,7 %.
Desať rokov po obnovení značky Dacia dosiahla značka v Európe nárast registrácií o 3,6 % na rekordných 374 458 vozidiel.
Renault je lídrom v Európe na trhu s elektrickými vozidlami. Predaje spoločnosti rástli rýchlo (+49 %) na 23 086 vozidiel, nerátajúc typ Twizy. Typ ZOE sa stal lídrom na trhu osobných vozidiel s počtom registrácií 18 453 (+68 %).
Vo Francúzsku Renault posilnil svoju pozíciu vedúcej značky a typ Clio sa stal najpredávanejším vozidlom už šiesty rok po sebe. Typy Clio, Captur, Twingo a Espace sú lídrami vo svojich trhových segmentoch, Tak isto sú lídrami svojich segmentov úžitkové vozidlá Trafic, Master a Kangoo. Elektrické vozidlo ZOE drží 60-percentný podiel na trhu s elektromobilmi.
NA MEDZINÁRODNEJ ÚROVNI ZOSTÁVA GROUPE RENAULT STABILNÁ
Na medzinárodnej úrovni, s výnimkou krajín so zlou ekonomickou situáciou, zostáva Groupe Renault stabilná, v niektorých dokonca posilnila svoju pozíciu.
V Euroázii podiel na trhu spoločnosti stúpol o 1,6 % na celkových 11,9 %, a to aj vďaka narastajúcim predajom v Turecku (+21,7 %), kde bol dosiahnutý rekord predajnosti. Tento rast zmiernil dôsledky ekonomickej krízy v Rusku, kde trh padol o 35 % a registrácie Groupe Renault klesli o 38,1 %. Trhový podiel sa zastabilizoval na úrovni 7,5 %.
V Afrike, Blízkom východe a Indii stúpli registrácie Group Renault približne o 17 %, s podielom na trhu 4,5 % (+0,7 percenta). Spoločnosť vlastní viac ako jednu tretinu trhu v severnej Afrike. V Alžírsku spoločnosť dosiahla rekordný trhový podiel (35,6 %) s medziročným nárastom 8,7 %, a to vďaka lokálnej výrobe v Oráne. V Maroku, kde sú Dacia a Renault lídrom a číslom dva, stúpli registrácie o 11,5 %. Trhový podiel spoločnosti bol tak viac ako 38,2 % (+1,2 percenta).
V Egypte, druhom najväčšom trhu v Afrike, stúpli predaje o 73,8 % a podiel na trhu dosiahol 7,5 % (+3,4 percenta).
V Indii Renault zostáva vedúcou európskou automobilkou so zväčšenými predajmi o 20,1 %. Typ Kwid mal veľmi dobrý štart a spoločnosť od jeho predstavenia v septembri eviduje 80 000 objednávok.
V Amerike (355 151 registrácií, pokles o 14,8 %) spoločnosť vydržala ekonomické komplikácie s podielom na trhu 6,3 % (-0,1 percenta). V Brazílii, ktorá je druhým najväčším trhom Groupe Renault, podiel na trhu stúpol o 0,2 % na konečných 7,3 % – v krajine, kde trh klesol o 25,5 %. V Argentíne registrácie klesli o 6,5 %, ale v poslednej štvrtine roka bol podiel na trhu 14,7 %. V Kolumbii Renault dosiahol nový trhový podiel 18,6 %, ktorý je väčší o 2 percentá.
Typ Duster Oroch pick-up, predstavený na konci roka, dosiahol druhú priečku vo svojom segmente v Brazílii. Renault rozširuje svoje pôsobisko aj v tomto segmente a s novým pick-upom očakáva úspech.
V regióne Ázia a Pacifik, po signifikantnom náraste v roku 2014, sa v roku 2015 situácia stabilizovala. A to najmä vďaka úrovni predaja na najväčšom trhu regiónu, v Kórei. V Číne bolo prioritou uvedenie na trh čínskej verzie typu Kadjar. Bude to prvé vozidlo lokálne vyrábané automobilkou Dongfeng.
PERSPEKTÍVA PREDAJA GROUPE RENAULT V ROKU 2016
V roku 2016 je očakávaný nárast celosvetové trhu o 1 až 2 % v porovnaní s rokom 2015. V Európe sa očakáva nárast o 2 %, vo Francúzsku taktiež o 2 %.
Čo sa týka medzinárodnej úrovne, na trhoch v Brazílii a Rusku sa očakáva ďalší pokles o 6 %, respektíve až o 12 %. Naopak, v Číne (+4 až 5 %) a v Indii (+8 %) sa očakáva nárast podielu.
S týmito podmienkami a najmä s produkčným plánom na tento rok Groupe Renault očakáva:
- Nárast predajnosti celosvetovo
- Posilnenie značky Renault v Európe
- Nárast v každom z piatich regiónov spoločnosti.
Predaje spoločnosti podľa regiónov, osobné vozidlá (PV) + ľahké úžitkové vozidlá (LCV) | |||
Predaje – koniec decembra | |||
2015 | 2014 | %
zmena |
|
Francúzsko | 607 173 | 577 606 | 5,1 % |
Európa* (okrem Francúzska) | 1 006 326 | 887 179 | 13,4 % |
Spolu Francúzsko + Európa | 1 613 499 | 1 464 785 | 10,2 % |
Afrika, Blízky východ, India | 359, 858 | 307, 927 | 16.9% |
Eurázia | 356, 216 | 389, 704 | -8.6% |
Amerika | 355, 151 | 416, 914 | -14.8% |
Východná Ázia | 116, 868 | 133, 197 | -12.3% |
Spolu bez Francúzsko + Európa | 1, 188, 093 | 1, 247, 742 | -4.8% |
Svet | 2, 801, 592 | 2, 712, 527 | 3.3% |
* Europe = Európska únia, Island, Nórsko a Švajčiarsko |
Celkové predaje podľa značiek | ||||
Predaje – koniec decembra | ||||
2015 | 2014 | %
zmena |
||
RENAULT | ||||
PC | 1, 822, 965 | 1, 811, 443 | 0.6% | |
LCV | 347, 679 | 307, 582 | 13.0% | |
PC + LCV | 2, 170, 644 | 2, 119, 025 | 2.4% | |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | ||||
PC | 80, 028 | 82, 123 | -2.6% | |
DACIA | ||||
PC | 511, 510 | 474, 623 | 7.8% | |
LCV | 39, 410 | 36, 756 | 7.2% | |
PC + LCV | 550, 920 | 511, 379 | 7.7% | |
GROUPE RENAULT | ||||
PC | 2, 414, 503 | 2, 368, 189 | 2.0% | |
LCV | 387, 089 | 344, 338 | 12.4% | |
PC + LCV | 2, 801, 592 | 2, 712, 527 | 3.3% | |
15 hlavných trhov Groupe Renault 2015 | |||
Predaj 2015* | Trhový podiel PC+LCV 2015 | ||
(vozidlá) | (% ) | ||
1 | FRANCÚZSKO | 607, 173 | 26.4 |
2 | BRAZÍLIA | 181, 504 | 7.3 |
3 | NEMECKO | 177, 787 | 5.2 |
4 | TURECKO | 162, 175 | 16.8 |
5 | ŠPANIELSKO | 156, 108 | 13.1 |
6 | TALIANSKO | 154, 730 | 9.1 |
7 | VEĽKÁ BRITÁNIA | 128, 269 | 4.3 |
8 | RUSKO | 120, 411 | 7.5 |
9 | ALŽÍRSKO | 90, 182 | 35.6 |
10 | BELGICKO+LUXEMBRUG | 82, 374 | 13.3 |
11 | JUŽNÁ KÓREA | 80, 017 | 4.4 |
12 | ARGENTÍNA | 79, 383 | 12.7 |
13 | INDIA | 53, 848 | 1.7 |
14 | IRÁN | 51, 500 | 4.8 |
15 | MAROKO | 50, 369 | 38.2 |
*Číselné údaje viazané na koniec decembra, vynímajúc typ Twizy |