Testovanie až po limit
Všetky zmontované dielce prechádzajú skutočnou tortúrou: dvere sa zatvoria 30 000-krát, operadlá sedadiel sa ošúchajú 20 000-krát a každé ovládacie tlačidlo je stlačené 5000-krát. To je niekoľko príkladov z najnáročnejších testov, ktoré musia absolvovať jednotlivé komponenty automobilu, kým nový typ automobilka Seat zaradí do sériovej výroby. Väčšina týchto testov sa realizuje, kým je príslušný typ ešte iba prototypom. Niektoré sa robia na všetkých vyrobených automobiloch bezprostredne predtým, ako opustia výrobný závod. Samozrejme, nie s tykýmto počtom skúšobných cyklov. Cieľom je zaručiť kvalitu a spoľahlivosť jednotlivých dielcov ako aj celého automobilu.
Kolesá, ktoré tridsaťkrát obídu zemeguľu: Približne päťdesiat inžinierov testuje prototypy, pričom najazdia viac ako 1,2 milióna kilometrov ročne na rôznych, aj extrémnych povrchoch, čo zodpovedá 30 objazdom Zeme na rovníku. Všetky kolesá musia odolávať rovnako mrazivým podmienkam na cestách Ruska ako aj teplotám 50 stupňov Celzia v marockej púšti.
-3000 km po štrku: Počas fázy vývoja státisíce úlomkov kameňov dopadajú na spodnú časť karosérie, nápravy, blatníky alebo nárazníky. Cieľom je zistiť, ako tieto dielce odolávajú jazde dlhej 3000 kilometrov na nespevnenom povrchu.
-20 000 trecích pohybov na sedadle: Nasadanie a vysadanie z automobilu 20 000-krát za sebou. Tento test reprodukuje stroj, ktorý simuluje nasadanie a vysadanie vodiča a spolujazdca a s tým spojené trenie osôb o látku poťahu sedadla. Okrem toho sa operadlo sklopí 20 000-krát, aby sa overila spoľahlivosť každého modelu sedadla.
-5000 stlačení tlačidla: Každé tlačidlo, otočný ovládač a páčka sa musia mať dobrú kvalitu a presnosť na dotyk. Preto sa tlačidlá na displeji navigácie, rádiu a ovládacom paneli klimatizácie musia v rámci testovania stlačiť až 5000-krát. Haptické oddelenie, ktoré študuje všetky interakcie súvisiace s dotykom, uskutočňuje tieto testy tri roky pred uvedením vozidla na trh.
-Zatvorenie dverí 30 000-krát ročne: Zvuk vydávajúci dverami pri zatvorení zanecháva trvalý dojem na zákazníka kupujúceho nový automobil. Preto špeciálny robot v rámci testov zabuchne dvere 30 000-krát, aby bolo zabezpečené, že dvere každého typu sa zatvárajú s mäkkým zvukom bez drnčania, ktorý vyjadruje kvalitné utesnenie dverí.
-2500 litrov monzúnového dažďa: Iný test, ktorým prechádza každý deň viac ako 2200 automobilov schádzajúcich z výrobnej linky, je odolávanie 2500 litrom vody prudko nastriekanej na vozidlo počas 10 minút. Keď vozidlo úspešne absolvuje tento test, znamená to, že je dokonale vodotesné.
-2 milióny kilometrov testov na cestách: Zmyslom tohto testu je preskúšať správnu funkciu brzdovej sústavy a overiť, že podvozok nespôsobuje nijaký hluk. Je to finálny test predtým ako sa vozidlá dodajú predajcom. Vodiči, ktorí robia záverečnú skúšobnú jazdu nového vozidla každoročne najazdia celkovo 2 milióny kilometrov na testovacej trati so stúpaniami a klesaniami, ako aj so šiestimi rozličnými druhmi povrchu, vrátane kamennej dlažby.
SEAT je v Španielsku jedinou spoločnosťou, ktorá disponuje vlastnými kapacitami na konštrukciu, vývoj, výrobu a predaj automobilov. Ako súčasť koncernu Volkswagen má nadnárodná spoločnosť centrálu v meste Martorell (Barcelona), exportuje 81 % svojej produkcie do viac ako 80 štátov sveta, v ktorých má sieť 1700 predajných miest. V roku 2016 spoločnosť SEAT dosiahla operatívny zisk 143 miliónov eur a celosvetovo predala takmer 410 000 automobilov.
SEAT Group zamestnáva viac ako 14 500 pracovníkov v troch výrobných centrách – Barcelona, El Prať de Llobregat a Martorell, kde sa vyrábajú veľmi úspešné typy Ibiza a Leon. Okrem toho spoločnosť vyrába typy Ateca a Toledo v Českej republike, Alhambra v Portugalsku a Mii na Slovensku.
Španielska multinacionálna značka má vlastné technické centrum, v ktorom pracuje približne 1000 inžinierov. Toto centrum je hnacou silou inovácií najväčšieho priemyselného investora v oblasti vývoja a výskumu v Španielsku. SEAT vo svojom modelovom programe už ponúka najnovšie technológie konektivity a výrazne sa angažuje v globálnom procese digitalizácie propagujúc mobilitu budúcnosti.