Rýchle správy
Home » Autá » Audi » Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback

Obrovská REZERVA výkonuAudi RS 6 Avant a RS 7 Sportback-1

Športovo ladené modely Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback poháňajú výkonné osemvalcové motory 4.0 TFSI s najäčším výkonom 412 kW a krútiacim momentom 700 Nm. Komu by boli tieto výkonnostné parametre oboch vozidiel ešte malé, odteraz, teda od novembra 2015, začína predpredaj verzií „performance“.

Tie majú najväčší výkon až 445 kW a krútiaci moment štandardne rovnako 700 Nm, ale krátkodobo pri funkcii „overboost“, kedy turbodúchadlo tlačí do valcov viac vzduchu a riadiaca jednotka zabezpečí vstrekovanie o niečo väčších dávok benzínu do valcov, krútiaci moment dosahuje hodnotu až 750 Nm.

Konštrukčný základ motora je pritom rovnaký, verzie „performance“ majú inak nastavenú „mapu“ vstrekovania v riadiacej jednotke a majú funkciu krátkodobého zväčšenia plniaceho tlaku turbodúchadiel. Keďže motor je uspôsobený na „vypínanie“ štyroch valcov pri čiastočnom zaťažení, aj to prispieva k tomu, že v normovanom kombinovanom cykle majú obidva modely prijateľné hodnoty spotreby benzínu 9,6 resp. 9,5 l/100 km, čo odpovedá produkcii CO2 na úrovni 223 a 221 g/km.Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback-7

Zážihový 4-litrový V8 biturbo motor dokáže veľké, takmer 5 m dlhé automobily skutočne rezko rozhýbať, ak o to vodič stojí – z 0 na 100 km/h zrýchlia za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy kratšie ako základné modely RS). A z pokoja dosiahnuť rýchlosť 200 km/h to verziám „performance“ trvá 12,1 sekundy (o 1,4 sekundy menej ako „základným“). Najväčšia rýchlosť narástla z 250 km/h na 280 km/h resp. 305 km/h. To sú výkonnostné parametre tzv. superšportových automobilov, toto sú však podľa vzhľadu karosérie „manažérske“ autá.

Veľký krútiaci moment motora by nebolo možné efektívne využiť bez pohonu všetkých štyroch kolies. Podvozkári Audi majú bohaté skúsenosti so svojim systémom quttro, aký aplikovali aj v týchto modeloch. Medzinápravový diferenciál štandardne delí hnací moment z výstupného hriadeľa osemstupňovej automatickej prevodovky Tiptronic medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60, pri preklze kolies niektorej z náprav sa pomer optimálne upraví podľa momentálnych adhéznych podmienok. Voliteľným prvkom výbavy je športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý zabezpečuje stabilizujúci („vektorový“) účinok distribúcie krútiaceho momentu na vonkajšie a vnútorné koleso pri jazde v zákrutách alebo inej zmene smeru jazdy. Adaptívne vzduchové pruženie náprav zmenšuje pri dynamickom nastavení podvozok verzií „performance“ oboch modelov o 20 mm. Nastavenie tvrdosti tlmičov pruženia sa mení v závislosti od charakteru povrchu cesty, jazdného štýlu a samozrejme, vodičom nastaveného jazdného módu – Auto, Comfort, Dynamic alebo Individual. Elektronicky regulovaný systém stability (ESC) má aj vypínateľný mód Sport.Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback-5

Alternatívou k adaptívnemu vzduchovému pruženiu je podvozok RS sport plus so systé- mom Dynamic Ride Control, účinne tlmiaci pozdĺžne aj priečne náklony karosérie. Modely RS performance majú 21-palcové diskové kolesá z hliníkovej zliatiny s pneumatikami rozmerov 285/30 (RS 6 Avant) a 275/30 (RS 7 Sportback). Brzdové kotúče s vnútorným chladením možno nahradiť keramickými kotúčmi vystuženými uhlíkovými vláknami.Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback-3

Navonok sa najvýkonnejšie verzie odlišujú od „základných“ napríklad športovejšie tvarovaným predným nárazníkom s väčšími vstupnými otvormi pre vzduch či výraznejším difúzorom vzadu a neprehliadnuteľnými nápismi „quattro“ v spodnej časti mriežky chladiča. Nový je aj exkluzivny modrý lak Ascari.

V Nemecku sú už ceny najvýkonnejších verzií oboch modelov RS známe, RS 6 Avant stojí od 117 000 eur, RS 7 Sportback 121700 eur.