Predaj SEAT vzrástol o 25% za tri roky
SEAT uzavrel rok 2015 rastom predaja po tretí rok za sebou. Dodávky zákazníkom prekonali hranicu 400 000 vozidiel ročne (400 037; +2,4 %) po prvý raz od roku 2007, pričom od roku 2012 (321 000 vozidiel) predaj vzrástol o 25 %. To predstavuje najlepší výsledok za uplynulých osem rokov.
Predseda predstavenstva SEAT, S.A. Luca de Meo oznámil tieto výsledky predaja pri príležitosti prvého mítingu “Encuentros SEAT” v roku 2016, konanom pod mottom “Kvalita: faktor úspechu pre španielsky priemysel”. Nárast predaja je výsledkom ozdravenia trhu v Španielsku (77 200 vozidiel; +14,3 %) a Taliansku (15 900; +22,1 %), piateho roku rastu predaja za sebou v Nemecku (87 800; +3,8 %) a úspechov v Mexiku (24 100; +13,2 %), ktoré je štvrtým najväčším trhom pre SEAT. Okrem toho značka dosiahla najlepší výsledok predaja vo svojej histórii v štátoch ako Švajčiarsko, Česká republika, Dánsko, Turecko, Izrael, Tunis a Maroko.
Najúspešnejší bol opäť typ Leon, ktorého predaj vzrástol o 4,4 % (celkovo 160 900 kusov). No najväčší nárast predaja pripadol na typ Alhambra (17,2 %), ktorý dosiahol druhý najlepší výsledok predaja vo svojej histórii (27 000 kusov). Aj predaj typu Ibiza vzrástol o 2,4 % na celkovo 153 600 dodaných vozidiel.
Nárast predaja spolu s úspechom Audi Q3 prispel k medziročnému rastu výroby v závode Martorell o 7,8 % (celkovo 477 077 automobilov), čo predstavuje najväčšiu produkciu od roku 2001. Závod Martorell vyrobil najviac automobilov v Španielsku a dosiahol nárast výroby šiesty rok za sebou. V období od roku 2009 do 2015 objem výroby vzrástol o 60 %.
Závod v Martorell predpokladá i v najbližších rokoch rastúci objem výroby. Dnes Audi rozhodlo o alokácii rozličných typov, ktoré sa začnú vyrábať v najbližších rokoch a na základe úspechu Audi Q3 bol SEAT poctený dôverou vyrábať nové Audi A1.
Pri prezentácii výhľadu na rok 2016 Luca de Meo povedal, že „míľnikom roka bude premiéra prvého kompaktného SUV v histórii značky,“ ktoré sa objaví vo výstavných sálach predajcov v druhej polovici roka. V priebehu rokov 2016 a 2017 sa k nemu pripoja tri ďalšie nové typy. „SUV sa má stať tretím hlavným pilierom značky popri radoch Leon a Ibiza a umožní nám pokryť najrýchlejšie rastúci segment v uplynulých rokoch,“ povedal predseda predstavenstva SEAT, S.A.
Joaquín Serra, riaditeľ kvality SEAT zvýraznil príležitosť pre značku zlepšiť konkurensieschopnosť vynikajúcou kvalitou. „Dizajn, kvalita a nákladová efektivita sú kľúčovými prvkami. Oddelenie kvality je involvované do celého cyklu prípravy výroby automobilu od dizajnu, konštrukcie a vývoja cez prípravu výroby komponentov u subdodávateľov, vlastnú výrobu až po popredajné služby. Pre celé oddelenie kvality je výzvou dosiahnuť, aby sa SEAT stal značkou s výrazným charakterom a vynikajúcou priemyselnou kvalitou, “ povedal Joaquín Serra.
SEAT je jedinou spoločnosťou, ktorá disponuje vlastnými kapacitami na konštrukciu, vývoj, výrobu a predaj automobilov v Španielsku. Ako súčasť koncernu Volkswagen má nadnárodná spoločnosť centrálu v meste Martorell (Barcelona), exportuje viac ako 80 % svojej produkcie do 75 štátov sveta.
SEAT Group zamestnáva viac ako 14 000 pracovníkov v troch výrobných centrách – Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde sa vyrábajú úspešné typy Ibiza a Leon. Okrem toho spoločnosť vyrába typ Alhambra v Portugalsku, Mii na Slovensku a Toledo v Českej republike.
Španielska multinacionálna značka má vlastné technické centrum, v ktorom pracuje približne 1000 inžinierov. Toto centrum je hnacou silou inovácií najväčšieho priemyselného investora v oblasti vývoja a výskumu v Španielsku. SEAT podriaďuje všetky svoje základné aktivity trvale udržateľnému rozvoju, predovšetkým redukcii emisií CO2 a energetickej účinnosti.