Predstavujeme HONDA CRF1000L Africa Twin

Univerzálne využiteľný motocykel

16YM CRF1000L Africa Twin
16YM CRF1000L Africa Twin

Honda CRF1000L Africa Twin nadväzuje na schopnosť svojich slávnych predchodcov, vydať sa na akúkoľvek cestu. S moderným a výkonným radovým dvojvalcovým motorom umiestneným v ľahkom a agilnom podvozku je tento stroj pripravený na každé dobrodružstvo na cestách aj mimo nich, na prejazd kontinentov aj na pravidelné dochádzanie do zamestnania.

Základné vlastnosti motocykla kategórie enduro – silný motor, robustný podvozok s dlhým zdvihom odpruženia, vzpriamená pozícia jazdca a široké riadidlá – sú zárukou jeho použiteľnosti v každom teréne. Táto praktickosť sa stala kľúčom k obľube týchto strojov: sú ľahko ovládateľné, pohodlné a prispôsobivé, sú rovnako doma na kľukatých cestičkách horských sediel, na diaľniciach aj v zapchatých uliciach miest. A keď ich majiteľ zatúži po skutočnom dobrodružstve, dokážu pokračovať v ceste aj tam, kde asfalt končí.

16YM CRF1000L Africa Twin
16YM CRF1000L Africa Twin

Večnou témou pri vývoji motocykla CRF1000L Africa Twin bolo hľadanie optimálnej rovnováhy medzi jazdnými vlastnosťami v teréne, cestovným komfortom a agilitou. Svojou použiteľnosťou, charakterom a ovládateľnosťou v teréne, konštruktérov neustále udivoval pôvodný typ XRV750L Africa Twin. Ten sa aj v konkurencii dnešnej ponuky cestovných endúr osvedčil ako vhodný etalón. Nový stroj, ktorý prichádza s menom svojho predchodcu, nemá s pôvodným zhodný ani jeden dielec. Ale zdedil jeho charakter.
Všetko začína pri motore, ktorý musí podávať rovnako dobré výkony v teréne aj pri dlhých cestných presunoch. Radový dvojvalcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 998 cm3 a jeho konštrukcia do veľkej miery čerpá z pretekárskych strojov CRF250R/450R. Ako príklad možno uviesť rovnakú konštrukciu štvorventilovej hlavy Unicam, ktorá prispieva ku kompaktným celkovým rozmerom agregátu. Veľký výkon a krútiaci moment s lineárnym priebehom sú zárukou okamžitej odozvy v každých otáčkach – a to za sprievodu uspokojivého charakteristického hlbokého zvuku, ktorý s otáčkami postupne narastá. Elimináciu vibrácií zabezpečujú  vyvažovacie hriadele. Motor má najväčší výkon 70 kW pri 7500 ot./min. a krútiaci moment 98 Nm pri 6000 ot./min. Motor využíva polosuchú kľukovú skriňu s olejovou nádržou v jej spodnej časti. Toto riešenie umožnilo menšiu hĺbku olejovej vane, a teda aj celkovo menšiu výšku celého motora. Vzhľadom na to, že tlakové čerpadlo je umiestnené v nádrži, odkiaľ olej dodáva do motora, nie je potrebné tlakové vedenie oleja, čím sa opäť šetrí hmotnosť a priestor. Štvorventilové hlavy valcov s elektronicky riadeným vstrekovaním paliva sú vybavené vždy dvoma zapaľovacími sviečkami s duálnym a sekvenčným zapaľovaním, ktoré prispieva k rovnomernému spaľovaniu palivovej zmesi. Fázovanie zapaľovania taktiež prispieva k osobitému charakteru a správaniu sa  motora. Jeho kompresný pomer je 10:1. Vďaka malej výške motora je svetlá výška CRF1000L Africa Twin až 250 mm. Obehové čerpadlo chladenia je umiestnené v puzdre spojky a je poháňané, tak ako  aj olejové čerpadlo, vyvažovacími hriadeľmi motora. Šesťstupňová ručne ovládaná prevodovka je s motorom „spojená“ hliníkovou trecou spojkou.

16YM CRF1000L Africa Twin
16YM CRF1000L Africa Twin

Okrem štandardného modelu sú v ponuke dve ďalšie verzie: prvá s ABS a so systémom nastaviteľnej kontroly trakcie Honda (HSTC) s viacerými režimami, a druhá, vybavená unikátnou dvojspojkovou prevodovkou Honda DCT (po novom ponúkajúcou režim pre jazdu v teréne), ABS a HSTC. Na modeloch vybavených systémom ABS môže jazdec vypnúť ABS pre zadnú brzdu, čo mu umožní zablokovať zadné koleso pri jazde v teréne. Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda ponúka štyri úrovne kontroly: úrovne 1, 2, 3 a vypnuté. Počet zásahov systému s rastúcou úrovňou klesá, čo umožňuje väčšie preklzávanie zadného kolesa.

Verzia s dvojspojkovou prevodovkou DCT (Dual Clutch Transmission) disponuje štandardným manuálnym režimom, v ktorom môže jazdec preraďovať tlačidlami na ľavej rukoväti, a dvoma automatickými režimami. Režim D ponúka najlepšiu rovnováhu medzi spotrebou paliva a jazdným komfortom, zatiaľ čo režim S bol upravený s ohľadom na lepšie športové výkony. V tomto režime si jazdec môže zvoliť niektorý z troch rôznych spôsobov preraďovania. Prevodovka DCT je schopná plne fungovať aj v teréne. Jej správanie sa pri jazde v teréne možno zlepšiť stlačením tlačidla G. Vtedy dôjde v akomkoľvek jazdnom režime k zmene ovládania spojok a prevodovka jazdcovi sprostredkuje priamejší prenos hnacej sily.

Oceľový dvojitý kolískový rám Hondy CRF 1000L Africa Twin zabezpečuje skvelú rovnováhu medzi stabilitou pri veľkých rýchlostiach a  prvotriednymi terénnymi schopnosťami danými kombináciou jeho pevnosti a pružnosti. Centralizácia hmoty – umiestnenie prvkov, ako je napríklad batéria, pri zadnej strane hlavy valcov – prispieva k zníženiu ťažiska stroja a zlepšuje jeho agilitu.

16YM CRF1000L Africa Twin
16YM CRF1000L Africa Twin

Inverzná 45 mm vidlica Showa je plne nastaviteľná a je vybavená dvoma radiálne umiestnenými štvorpiestovými brzdovými strmeňmi Nissin a 310 mm „vlnovitými“ plávajúcimi kotúčmi. Zadný tlmič Showa disponuje hydraulickou reguláciou predpätia. Honda CRF1000L Africa Twin používa 21-palcové predné a 18-palcové zadné koleso s drôteným výpletom. Vďaka tomu je možné univerzálne pneumatiky s rozmerom 90 vpredu / 150 vzadu nahradiť niektorými zo širokej škály terénnych pneumatík.

V súlade s motívom „neobmedzené dobrodružstvo“ má Africa Twin minimum kapotáže a vyznačuje sa robustným, avšak súčasne ľahkým vyhotovením, ktoré jazdcovi poskytuje ochranu pred poveternostnými vplyvmi, ale zároveň zachováva štíhle proporcie stroja. Dvojité LED reflektory dodávajú stroju originálny vzhľad. Výšku sedla je možné znížiť o 20 mm zo štandardných 870 mm na 850 mm. Objemná palivová nádrž (18,8 litra) a malá spotreba paliva 4,58 l/100 km (WMTC v režime DCT) umožňuje dojazd viac ako 400 km.

VIDEO:

FOTOGALÉRIA:
http://hondanews.eu/eu/en/motorcycles/models/crf1000l-africa-twin/photos
http://hondanews.eu/eu/en/motorcycles/media/pressreleases/62945/photos

Prejsť na začiatok