Rýchle správy
Home » Autá » Mini Countryman

Mini Countryman

p90240647_highres_mini-cooper-s-countrV celej 57-ročnej histórii automobilky nemalo Mini v ponuke tak veľký a praktický automobil, aký aktuálne prichádza na trh. Nové Mini Countryman bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Los Angels.

Prvé automobily novinky Countryman prídu k zákazníkom až vo februári budúceho roka, avšak svetovú premiéru si tento typ  odbudne 18. novembra na autosalóne v Los Angels. Novinka s názvom Countryman je pritom s prestávkami na trhu už od 60-tych rokov minulého storočia.

p90240498_highres_mini-cooper-s-countrMini Countryman bude možno rozpoznať podľa dizajnových prvkov automobilky. Karoséria je opticky rozdelená na tri časti: strechu, oblasť okien a samotnú karosériu. Ďalšími známymi detailmi sú vertikálne orientované zadné reflektory alebo šesťuholníková maska chladiča.

Novinkou, po prvýkrát použitou pri type Mini Countryman, sú LED reflektory s obvodovým kruhom pre denné svietenie. Tie sú dostupné za príplatok, v sériovej výbave plnia funkciu denného svietenia parkovacie reflektory umiestnené v prednom nárazníku.

V interiéri reprezentuje novinku väčší vnútorný priestor voči predchodcovi, uhladenejšia atmosféra a moderný displej. Viac miesta v oblasti hlavy a ramien získal vodič a vedľa neho sediaci spolucesujúci. V zadnej časti sú 3 plnohodnotné miesta na sedenie.

Na začiatku predaja budú k dispozícii 2 zážihové a 1 vznetový motor. Základom bude trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 100 kW. Výkonnejším derivátom bude dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 141 kW.

Vznetový zástupca so zdvihovým objemom 2,0 litra a 4 valcami bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia ponúkne 110 kW, silnejšia 140 kW a krútiaci moment 400 Nm.

p90240652_highres_mini-cooper-s-countrV ponuke bude tiež plug-in hybridná verzia, ktorá kombinuje trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 100 kW so synchrónnym elektromotorom a výkonom 65 kW.

Výkon sústavy je 165 kW a krútiaci moment 385 Nm. V sériovej výbave sú 6-stupňové ručne ovládané alebo 8-stupňové automatické prevodovky. Všetky pohonné jednotky sú voči predchodcovi výkonnejšie a úspornejšie.

Hybridná verzia dokáže jazdiť na elektrickú energiu až do rýchlosti 125 km/h. Normovaná spotreba je s plne nabitým akumulátorom 2,1 l/100 km. K dispozícii budú najnovšie technológie ako napríklad Head-Up displej alebo parkovací asistenčný systém.

Miloslav Mihalik